fredag, mars 05, 2010

Ägd av babelfish

Dear Friend,

Jag är Mr Caleb Johnson, biträdande chef för Nat West Bank i Harlesden, North West London, England. Jag skriver för dig som gäller en affärsidé som kommer att vara av stor nytta för oss båda. I min avdelning är manager Greater London Regional Office, upptäckte jag en summa av 15 miljoner pund (femton miljoner pund) på ett konto som tillhör en av våra utländska kunder Late Mr Moises Saba. Han var en judisk affärsverksamhet Mogul från Mexiko som var ett offer för en helikopterkrasch i början av året. Mr Saba var 47-år-gammal när båda hans hustru, hans ende son Avraham (Albert) och hans dotter-in-law dog i helikopterolycka.

Du kan få mer information är när det gäller att kraschen och döden för vår avlidne kund Mr Moises Saba på platsen webbadressen nedan.
http://www.5tjt.com/news/read.asp?Id=5591
Valet att kontakta dig upphetsad av geografisk karaktär av var du bor, i synnerhet på grund av känslighet för transaktionen och sekretessen häri. Nu vår bank har väntat på någon av de anhöriga att komma upp till kravet, men ingen har gjort det. Jag personligen har tappat lokalisera varken anhöriga eller någon anhöriga. Jag söker efter ditt godkännande presentera dig som de anhöriga / kommer mottagaren att den avlidne så att intäkterna från detta konto värderas till 15 miljoner brittiska pund kan betalas till dig.

Detta kommer att betalas ut eller delas i dessa procentsatser 60% för mig och 40% till dig. Jag har fått alla nödvändiga juridiska dokument som kan användas för att backa upp detta påstående vi är på väg att göra. Allt jag behöver är att ladda upp era namn till handlingarna och legalisera på brittiska High Court för att bevisa att du legitima mottagaren. Allt jag behöver nu är din ärliga samarbete, sekretess och förtroende för att vi ska se den här transaktionen igenom. Jag kan garantera 100% framgång och att denna verksamhet transaktionen kommer att genomföras under tillämpningsområdet för lagen och kommer också att skydda dig från något avtalsbrott.

Ge mig följande som vi har 7 arbetsdagar att köra det genom:

1. Ditt Namn :..................................
2. Kontaktadress :......................
3. Yrke :.....................................
4. Position :............................... .......
5. Ditt kön / ålder ................................
6. Telefonnummer :..................................
7. Nationalitet :...................................

Efter att ha gått igenom ett metodiskt söka, bestämde jag mig för att kontakta dig hoppas att du hittar det här förslaget intressant. Starta om din bekräftelse av detta meddelande och ange ditt intresse jag kommer att förse dig med mer information's.

Ditt samtycke till denna e-post och affärsförslag blir uppskattad.

Hälsningar,
Mr Caleb Johnson
Den biträdande chefen Nat West Bank London
+447024081764

2 kommentarer:

daniel sa...

Det där såg helt legitimt ut. Jag tror du kan lita på honom.

Tobbe sa...

vilket jag gjorde.. och pengarna kom in hör och häpna